Hiro&Hakim: Jiwa Sunyi


Malam tadi. Dalam pukul 2300. Atau 11 malam, Hakim datang lepak rumah gua. Dalam perjalanan jalan kaki ke rumah gua, dia terserempak dengan anak jin baru balik mengaji. Rajin betul anak jin itu.

"Baru balik mengaji?" sapa Hakim ramah.

"Iye bang. Baru Iqra Tiga. Ingat bila buka Sekolah-Sekolah Makhluk Halus Bersatu Garuda mahu habis ngaji. Baru ada 'feel' nak kenyit-kenyit mata dengan Puteri Bunian ye dak?," lancar anak jin balas.

"Cilakak. Mengaji ada maksud. Mentaliti kaum jin pun kian lencong. Mahu jadi makhluk kamil jauh sekali," getus Hakim dalam hati.

Selepas bersalaman dan ambil emel untuk 'add' fesbuk, Hakim terus betulkan niatnya ke rumah gua.

"Hirooo... Hiroooo.. " pekik Hakim dari tanah.

Pesen tak letak tanda 'Memberi Salam Amalan Mulia' memang tak lekat nak bagi salam.

Gua: Kau nak ape. Baru nak layan FM sedas dua ni.

Bicara gua sambil buka baju tayang badan yang mantap. Six pack? Jangan diragui kewujudannya.

Hakim: Aku sunyi doe. Bosan pula single ni. Ingat nak cari awek.

Kui Kui Kui. Gelak memperli gua.

Hakim: Kau ade akak kan? Kenalkan aku. Bak sini nombor telefon.

Gua: Xabi. Akak aku dah berpunya.

Hakim: Oh kalau begitu mai nombor adik kau lah.


Gua sedang berkira-kira mahu bagi penendang guna lutut ke pelempang guna siku. Senang betul bercinta sekarang. Cinta sejati konon. Tak dapat akak, adik pula dimahunya. Cilakak.


Pengajaran: Cinta sejati? Cepat betul ada pengganti. Kui Kui Kui.


SukaNeka: Hakim, sabar ye? Haha. Hakim ini baik sebenarnya. Gua je tak baik. Mereka cerita. Kui Kui Kui.


34 ulasan:

Awanama berkata...

itu cinta anak anjing namanya. haha. untuk main2.

adrinaqamarina berkata...

hahaha. ade kawan rina kan, dye tak cari abang ke adik tapi cari mak mentua yang pandai masak.

-.-;

aljambz berkata...

yang tag nama gua tu baru XABI!!!

Cik Ieyraa berkata...

bagi dua-dua je bang.
muahh.

*geli aku

Unknown berkata...

asyik hakim je. kau sayang hakim kan... ngaku jelah....

Awanama berkata...

'FM sedas dua' tu mendenye ???
tak paham~

vampire's lovex berkata...

hidop mesti diterus kan..cinta sejati,sejati gak...x kemana gak cnta sejati uhh..hua3

Chiakii berkata...

Show me some love? TQ..

Verdict berkata...

tak dapat dada, peha pulak.

tak mahu peha sawo matang. mahu peha pink ye.

PINK SAHAJA.

♛ Rose Wolfsbane berkata...

err ..

dyba gula-gula berkata...

hahaha...agak poyo si keding ada ''six pack'' hahaha

Puteri Iqa Izyan berkata...

kah2.. kau dgn hakim makin kamceng skang.. hoho

Myra Arshad berkata...

hahaha. kesian hakim. tak pasal - pasal kena pelempang.

Mohamadazhan.com berkata...

remaja beb...jgn salah bg hati pada manusia kalau pada tuhan masih gagal mngenali

.ima. berkata...

kurangg asam nye hakim! hehe ima follow kamu ;)

Anati Soki berkata...

kehkehkeh,,hakim jd mangsa keadaan

Mohd Nor Quiyyum berkata...

kalau ak mnx no adik ko mst ko yakin kn? hahaha

Fathin Nur Hidayah berkata...

haha sian akim...msty stress kan kan...asyek name kaw je disebut...hiro da syg kat hakim ler tu...lalala~

Fathin Nur Hidayah berkata...

haha sian akim...msty stress kan kan...asyek name kaw je disebut...hiro da syg kat hakim ler tu...lalala~

Anis izyan Abd Rahman berkata...

hiiroooo hiirroooo
pekik anis dari langit
haha

DeeIshak berkata...

six pack ? grrrr =,='

specsy berkata...

mana datang six pack?lalallalaa

Wahida Nasution Thakhrim berkata...

Pengajaran: Cinta sejati? Cepat betul ada pengganti..

itu bukan cinta sejati tapi diri sendiri yang tak nak keseorangan..

izuddinrahim berkata...

hakim sentap ke skang? hahaah

Ain Zulaikha berkata...

kesian si hakim lak yang kena bahan yek.... ish ish ish

fatian athiea berkata...

si hakim betol ke cam ni?grrr

K2r~90 berkata...

bongek ah.. beb x yah berchenta der

K2r~90 berkata...

Kawan datang dan pergi, Kawan sejati lekat di hati. Kui Kui Kui.


der !!! gua suke ayt diatas^^^^^^

K2r~90 berkata...

der !!! gua suke lu punye jam .. haha sume mende gua suke .. ape ni !!! hahahaha

Amir Syahir berkata...

k2r--gua suka bila kalu lu dpt bg baju free...kah2.

Lady Fine berkata...

erm...?? hahaha

M.I.A berkata...

x dpt akak, adik plak dye nak. hahaha

K2r~90 berkata...

halamak x mampu ah

Tuan Din berkata...

tah Hakim nie. terukbetul kan 'Bang' nghehehe
Tak dapat kakak nak pulak no tepon adik... kau jgn bagi dia 'Bang'... kau bagi aku...
nghehehe